torsdag 2 augusti 2012

Vad en katedral är för mig

Hej jag hoppas att det går bra så här... jag har ingen mail jag använder... den katedralen blev hackad fast jag trodde jag var säker... jag skriver en historia eller nåt om vad katedral är för mig, eller det första intrycket av ordet när jag var liten: Den första gången jag fick höra ordet "katedral" så hade det med kyrkor att göra och det handlade vad jag förstod om större kyrkor och jag hade aldrig hört eller förstått ordet gotisk, men det var det det blev för mig senare ... en katedral måste vara en stor kyrka i gotisk stil, så tänkte jag i tonåren i och med Batman (läderlappen heter han). Så det är väl fortfarande det, men också så är det en plats där man borde vara säker och inte säker som att man har fyra väggar och ett tak runt omkring sig utan ett ställe där man ska vara helt säker andligt och helt öppen utan att bli skadad eller få skit för vilka åsikter man har eller säger. jag vet inte om det hjälpte dig alls vad jag skrev men det vad en katedral är för mig.. Visuellt en episkt Gotisk Byggnad som är häftig och mörk och på insidan ett ställe man är helt säker på alla sätt.... Kram /Niclas

Niclas Öman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar